AMP چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟

اگر یک جستجوی گوگل+ محتاطانه را بر روی تلفن خود اجرا کنید ، ممکن است علائمی در کنار نتایج خاص پیدا کنید. اما این چیه؟ و آیا سایت شما باید آن را داشته باشد؟

در حالی که این واکنشی نسبت به حرکت یک رقیب بود ، این یک تأیید بر نحوه تغییر جهان از نظر استفاده از اینترنت بود. سال گذشته ، برای اولین بار ، بیشترین استفاده از اینترنت در سراسر جهان از طریق مرورگرهای دسک تاپ حاصل نشده است. طبق آمار StatCounter ، ۵۱٫۳٪ از کل ترافیک وب اکنون از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. با تکثیر تلفن های هوشمند و تبلت ها ، این تعداد همچنان در حال افزایش است.

با بیشتر دنیا – مشتریان خود را از بین ببرید – با استفاده از تلفن و تبلت های خود برای آنلاین شدن ، باید وب سایت خود را به سمت آنها تهیه کنید.

اگر استراتژی اول را برای موبایل اتخاذ نکرده اید ، در مورد بهینه سازی موبایل به شما گفته می شود. AMP را به عنوان گام بعدی در بهینه سازی فکر کنید. یا حتی ، پنج قدم بعدی به طور هم زمان.

موبایل

اما چرا باید از آن استفاده کنید؟

فوق العاده سریع است

به نظر شما کاربران تلفن همراه چه مدت مایل هستند منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشند.

۱… ۲… ۳….

این طولانی

طبق گزارش VP از جستجوی Google دیوید بسبریس ، ۵۳٪ از جستجویهای تلفن همراه در صورت عدم استفاده کاربر فقط باید سه ثانیه منتظر بمانند تا صفحه بارگذاری شود.

این بدان معناست که تا زمانی که آن جمله را می خوانید ، یک و نیم کاربر از سایت شما خارج می شوند. به گفته بابریس ، مدیر پروژه AMP ، بارگیری صفحات در حدود یک ششم آن زمان را بهینه کرده است.

در دو سال ، ما شاهد پروژه از چند شریک راه اندازی به بیش از ۲۵ میلیون دامنه وب سایت هستیم که بیش از ۴ میلیارد صفحه AMP را منتشر کرده اند. نه تنها تعداد صفحات ساخته شده با AMP زیاد شده بلکه سرعت آنها نیز زیاد شده است. مدت زمان متوسط ​​بارگیری یک صفحه AMP از جستجوی گوگل کمتر از نیم ثانیه است.

واشنگتن پست ، شریک اولیه AMP ، می گوید که محتوای AMP برای خوانندگان خود ۸۸ درصد سریعتر از مطالب غیر AMP است.

برای همه کاربران شما کار می کند

به این نمودار Statista نگاه کنید:

این سهم بازار موتورهای اصلی جستجو را نشان می دهد. Google خط آبی است. این نمودار باید موفقیت مهم وب سایت شما را در گوگل چکش کند.

هدف اعلام شده گوگل این است که اطمینان حاصل کند که AMP صرف نظر از دستگاه یا سیستم عامل شما کار می کند. همچنین می خواهد AMP یک نسخه متنی از وب سایت تلفن همراه نباشد – محتوای غنی بسیار جزئی از آن است.

Google در یک پست وبلاگ هنگام راه اندازی این پروژه نوشت: “ما می خواهیم صفحات وب با محتوای غنی مانند فیلم ، انیمیشن و گرافیک در کنار تبلیغات هوشمند کار کنند و فوراً بارگیری شوند.”

ما همچنین می خواهیم یک کد مشابه در سیستم عامل های مختلف و دستگاه ها کار کند تا بتواند محتوا در هر لحظه به صورت لحظه ای ظاهر شود – مهم نیست از چه نوع تلفن ، رایانه لوحی یا دستگاه تلفن همراه شما استفاده می کنید.

همه این بدان معنی است که AMP یک تجربه کاربری فوق العاده زیبا است ، با داشتن صفحات به سرعت بارگیری می شود و دستگاهی را که از آن استفاده می شود ، قرار می گیرد.

می تواند پاداش بخورد

هنگامی که AMP برای اولین بار راه اندازی شد ، ریچارد گینگراس ، مدیر ارشد اخبار و محصولات اجتماعی در گوگل ، به AdAge گفت که AMP عامل بزرگی در رتبه بندی جستجوی موبایل نیست.

“AMP افزایش چشمگیری در رتبه بندی جستجو نخواهد داشت ، سیگنالهای دیگر (رتبه بندی موتورهای جستجو) نیز باید راضی شوند.”

با این حال ، Gingras همچنین گفت که سرعت اهمیت دارد.

“اگر دو مقاله داشتیم که از منظر سیگنالینگ در سایر خصوصیات اما به سرعت سرعت یکسان را کسب می کردند ، پس بله ، ما با سرعت روی مقاله تأکید خواهیم کرد زیرا این همان چیزی است که کاربران می دانند قانع کننده است.”

ما همچنین می دانیم که وقتی Google در سال ۲۰۱۵ بروزرسانی الگوریتمی را که در سال ۲۰۱۵ به آن “Mobilegeddon” لقب گرفته بود وارد کرد ، دوست داشتن موبایل در یک صفحه در هنگام رتبه بندی صفحات در جستجوی موبایل اهمیت دارد.

مردم بیایند ، بمانند و بگذرانند

طبق یک مطالعه به زودی منتشر شده توسط Google ، AMP می تواند از چند طریق کمک کند.

“AMP منجر به افزایش ۱۰٪ در ترافیک وب سایت با افزایش ۲ برابر در زمان صرف شده در صفحه می شود. برای وب سایتهای تجارت الکترونیکی که از AMP استفاده می کنند ، این مطالعه همچنین افزایش ۲۰ درصدی در تبدیل فروش را در مقایسه با صفحات غیر AMP نشان داد. “

این بدان معناست که کاربران بیشتر به وب سایتهای AMP می آیند ، مدت طولانی تر می مانند و احتمال بیشتری برای خرید دارند.

همه کامل نیست

با این حال ، همه به طور کامل بر روی این ایده فروخته نمی شوند. اسکات گیلبرتسون با نوشتن مقاله برای ثبت نام گفت: مقیاس بازگشت برچسبهای قابل قبول HTML به Google می رسد که در اینترنت کار می کند:

“آنچه این است ، روشی است که Google می تواند وب سایت شما را زیر پا بگذارد ، محتوای شما را غصب کند و هرگونه تصور ماندگار از اعتبار شخصی را از وب خارج کند.”

برخی دیگر ، مانند سرگئی گریبنیاک از ژورنال موتور جستجو می گویند که AMP می تواند بر درآمد آگهی تأثیر بگذارد و دسترسی به تجزیه و تحلیل را خنثی کند.

برخی در صنعت سئو معتقدند که با تکیه زیاد به حافظه نهان گوگل ، AMP ترافیک وب سایت های شخصی خود را انکار می کند.

آیا باید از آن استفاده کنم؟

این سوال اساسی است. اگر ناشر هستید یا یک بخش وبلاگ یا خبر ندارید ، استفاده از AMP بدون فکر است. AMP به شما امکان می دهد تا اطلاعات خود را سریع و تمیز منتقل کنید و می توانید در چرخ فلک گوگل News ظاهر شوید.

در حالی که اطلاعات مربوط به استفاده و موفقیت سایتهای تجارت اندک است ، گزارش فوق الذکر Google نشان می دهد که این پروژه مزایای تجارت الکترونیکی را دیده است.

برای تولید سرب ، در حالی که داده ها کمیاب هستند ، شما باید حداقل بخش هایی از سایت خود را آزمایش کنید ، به خصوص اینکه رقبا مستقیم از این فناوری استفاده می کنند.